Gemeente
Amsterdam

Dit is een gearchiveerde versie van de website wijnemenjemee.nl, waarop je de bouw van de Noord/Zuidlijn kon volgen. Deze kennis is nog wel beschikbaar, maar je kunt dus geen reactie meer achterlaten.
Win kaartjes voor Schuberts Onvoltooide, uitgevoerd in de Noord/Zuidlijn
38
een jaar geleden
Jan.Meeuwenberg :
@Natalia; Ik vind het prachtig om te lezen dat je het prachtig vind om de metro ...

Win kaartjes voor Schuberts Onvoltooide, uitgevoerd in de Noord/Zuidlijn

Renske van Bers : Metro en Tram 24 april 2017 , Centraal Station

Update; en er is geloot! Dank voor de leuke reacties, helaas kunnen we maar 5 mensen verblijden. Dat zijn Timbo, Anneke Blokker, Julie, Martin en Mareike. U krijgt dus ieder twee kaartjes, zodat u ook nog iemand mee kunt nemen. Gefeliciteerd!

Het is misschien een beetje de lamme en de blinde, maar niettemin vormen ze een alleraardigst koppel: Schuberts meesterwerk de ‘Onvoltooide’ en de ‘Unvollendete’ Noord/Zuidlijn. Lars Meijer van het Nederlands Kamerorkest vertelt hoe het duo elkaar vond en hoe u misschien toch nog aanwezig kunt zijn op de bruiloft.

Ze zijn al uitverkocht, de kaarten voor het muziekstuk ‘De Onvoltooide’ dat in de kathedraal op 7 mei uitgevoerd zal woren door het Nederlands Kamerorkest. Lars: “Ja, dat ging heel rap! Het werd natuurlijk ook leuk opgepikt in de media; Schuberts Onvoltooide en de Noord/Zuidlijn leverde dankbare koppen op.” Voordat we vertellen hoe u misschien toch nog kans maakt om het concert bij te wonen, willen we nog wel even weten hoe deze match precies tot stand is gekomen.

Ander publiek

Lars: “Naast de reguliere concerten in het Concertgebouw, speelt het Nederlands Kamerorkest ook graag op events of locaties waar een heel andere doelgroep bereikt wordt. Het Concertgebouw kan soms wat hoogdrempelig zijn en door af en toe bijvoorbeeld in Paradiso te spelen, kom je in contact met een ander publiek. Bovendien is het ook voor ons een leuke uitdaging.”

De aankondigingsposter Poster Nederlands Kamerorkest
De aankondigingsposter

Snel geregeld

Lars vervolgt: “Onlangs besloten we weer zo’n speciaal concert te organiseren. Het muziekstuk lag er al, maar de locatie waar we wilden spelen ontbrak. Ik moet eerlijk zeggen dat, met ‘onvoltooid’ in ons achterhoofd, al heel snel de Noord/Zuidlijn viel. Na een belletje bleek dat jullie het concert ook wel zagen zitten en was het snel geregeld.”

Gelukkige verbintenis

Ook de leden van het Kamerorkest en concertleider Gordan Nikolić kijken er erg naar uit. Gordan: “Het is toch heel bijzonder om op zo’n plek te musiceren. Dus, hoewel het huwelijk direct na consumptie alweer ontbonden wordt, verwacht ik dat het voor de ‘time being’ toch een heel gelukkige verbintenis zal zijn.”

Kaartjes winnen

Eenmaal in de media, liepen de aanmeldingen storm en was het snel uitverkocht. Gelukkig hebben we nog 5×2 kaarten achter de hand, die we op vrijdag 28 april, om 12 uur verloten onder de reacties hieronder. Laat weten waarom u dit concert niet wil missen en geef aan of u het concert van 19.00 uur of van 20.00 uur wilt bijwonen. Hopelijk tot 7 mei!

Heeft u vragen? U kunt ze hieronder stellen.

Foto van volger

Jan.Meeuwenberg

27-04-2017 | 18:19

@Natalia; Ik vind het prachtig om te lezen dat je het prachtig vind om de metro’s te zien proefrijden, wel jammer dat je de opendagen nooit heb meegemaakt maar dit jaar heb je nog een keer de mogelijkheid om het nog mee te maken op 20mei de dag van de bouw. Ik heb me ook opgegeven voor een vrijkaartje voor het concert en vind dat jouw positieve kijk op de N/Z-lijn beloond moet worden met een vrijkaart voor het concert dus als ik een kaartje win dan mag je het van mij hebben.

Foto van volger

Natalia

27-04-2017 | 17:31

Goedenavond,

Ik ben een Noord bewoner en ben er trots op. Ik kijk uit op de metrolijn en ik geniet ervan als ze aan het proefrijden zijn.

Ik ben nog nooit bij de open dagen geweest en ik zou het prachtig vinden als ik dit concert mag bijwonen, maar als ik hieronder lees kunnen anderen het veel beter gebruiken. 

Hartelijke groet, 

Natalia xx

Foto van volger

Niels

26-04-2017 | 19:20

Omdat mijn lieve vader van 78 na 60 jaar weet terug naar Amsterdam is verhuisd .. zijn gezondheid (hartproblemen) is heel fragiel en ik zoek iets leuks om met hem samen te doen .. hij houdt erg van onverwachte dingen én van Amsterdam .. dit zou een hele mooie combi van beide zijn ..

Niels

Foto van volger

Quincy

26-04-2017 | 11:55

Omdat ik me graag wil omringen door de onvoltooidheid van Schubert en van de Noord/Zuidlijn, als troost voor mijn eigen onvoltooidheid.

20:00 graag.

Foto van volger

Go

26-04-2017 | 11:19

Deze halflamme neemt heeel graag een halfblinde mee naar deze unieke locatie!

Foto van volger

Eric

25-04-2017 | 20:41

Tja, dat is een lastige. Ik ben de metroliefhebber, mijn vrouw is van de “klassieke” muziek. En zoals altijd in een huwelijk raak je met elkaars eigenaardigheden besmet. Zeker als je, zoals wij, al weer 342 maanden bij elkaar zijn. Het voelt bovendien als een thuiswedstrijd, we bezochten diverse “dagen van de bouw” en hebben al de nodige voetstappen in de tunnels en stations gezet. Natuurlijk wachten we met smart op de “Vollendete” in 2018, maar een prelude lijkt erg leuk.

Eric

Foto van volger

Julie

25-04-2017 | 18:08

Ik wil heeeeeeeeel graag mee met vrienden maar was nét te laat met een kaart kopen (voorstelling van 19u). De nieuwe noord-zuid lijn vind ik fascinerend, destijds heb ik ook de wandeling door de tunnels gedaan. Een concert in een metrohalte, hopelijk mag ik winnen 🙂 

Foto van volger

Leo Holtkamp

25-04-2017 | 16:33

Ik bedoel op 7 mei voor mij vriendin en mijzelf.

Foto van volger

Leo Holtkamp

25-04-2017 | 16:25

Beste redactie,

Ik wil het concert graag willen bijwonen. Ik vind de combinatie Schuberts onvoltooide en de noordzuidlijn zeer toepasselijk en verenigbaar!! 

Ik ben naar diverse open dagen geweest van de Noord zuidlijn en ben zelf zanger bij het Nederlands Concertkoor, ik heb diverse liederen van Schubert gezongen en het lijkt mij zeer bijzonder om dit concert door het Nederlands kamerorkest op deze bijzondere locatie mee te maken

Ik kan op beide tijden as. Vrijdag 28 april zowel 19.00 als 20.00 uur

Met vriendelijke groet,

Leo Holtkamp

Foto van volger

Tom en Farah

25-04-2017 | 10:52

Omdat we net in Amsterdam Noord zijn gaan wonen, we normaal niet naar een klassiek concert zouden gaan, maar wel nieuwsgierig zijn naar de Onvoltooide @Noord/Zuidlijn! Zowel 19.00 als 20.00 kunnen we aanwezig zijn.

Foto van volger

Mareike

25-04-2017 | 09:57

@Mareike: en qua tijd geen voorkeur

Foto van volger

Mareike

25-04-2017 | 09:56

De muziek van Schubert als brug door de tijden heen – UNWIDERSTEHLICH!

Foto van volger

Jan

25-04-2017 | 09:40

@Jan Qua tijd geen voorkeur

Foto van volger

Jan

25-04-2017 | 09:40

Ik ben een liefhebber van klassieke muziek samen met mijn vriendin. De noord zuidlijn is een bijzondere locatie. Vaak verschijnen er nep Events op fb over feestjes in de noord zuidlijn. Maar nu staat er toch eindelijk wat moois te gebeuren voor dat de metro’s door de ondergrondse tunnels donderderen. Eerst genieten van prachtige muziek voordat de rust verdwijnt door denderende wielen. Een betere verbinding tussen noord en zuid, een reis die ik vaak maar nog niet geheel efficiënt is, wil ik graag samen met mijn vriendin als eerste via dit concert meemaken.

Foto van volger

Petra

25-04-2017 | 09:10

Omdat mijn puberkinderen nu óók mee blijken te willen naar klassieke muziek! (Ik heb al kaarten voor 20.00u maar niet voor hen)

Foto van volger

Esther

25-04-2017 | 08:28

Als slechtziende vult mijn gehoor veel aan. Er gaat dan ook niets boven klank en vibratie van een echt orkest. De emotie die je dan voelt, onbeschrijfelijk. 

Qua tijd heb ik geen voorkeur, het belangrijkst is om dit bij te mogen wonen.

Foto van volger

Toos

25-04-2017 | 07:43

Ben heel benieuwd hoe beide kunstwerken elkaar versterken en kleur geven. Graag kaartjes voor 2 personen, elk tijdstip is goed.

Foto van volger

Sander van Wijk

25-04-2017 | 05:48

Uniek! Een meesterstuk gespeeld in een meesterwerk. Wij zouden er erg graag bij willen zijn!

Foto van volger

Anneke en Theo Bakker, Buitenpost

25-04-2017 | 05:34

Als OV liefhebber volg ik vanuit Friesland via deze site de Noord/Zuidlijn vanaf de eerste schop die de grond in ging. Al eens de “Kathedraal” bezocht en in een Pinksterweekend onder het IJ doorgelopen van Noord naar Centraal. Op 7 mei hoop ik 69 te worden; een spectaculairder verjaardagscadeau als dit concert kun je je niet wensen. Ik zou het graag met mijn vrouw bijwonen, ook een beetje om ons 45 jarig (Unvollendete) huwelijk te vieren. Omdat we ook nog met OV terug willen naar Friesland hebben we een voorkeur voor het vroege concert.

Foto van volger

Frank

25-04-2017 | 04:50

Hee, wat een fantastisch leuk idee. Dit lijkt me heel bijzonder. Ik heb al veel herinneringen aan de Noord-Zuidlijn, sommige alweer jaren oud (bezoek aan de boor voordat deze vanaf Zuid ging boren, wandelingen door de boortunnels, door de tunnel onder het IJ etc.)

Graag zou ik deze toekomstige herinnering ook toe willen voegen aan mijn geheugen. 

Foto van volger

Jorrit

24-04-2017 | 18:46

Graag zou ik in aanmerking willen komen voor 2 kaartjes. Ik heb geen voorkeur voor een tijdstip, maar u zou er een groot Schubert-liefhebber heel gelukkig mee maken. Zeker op deze spectaculaire locatie

Foto van volger

Elsje

24-04-2017 | 18:16

Zonder mijn vader (88) als fan van ‘t eerste uur erbij blijft het in ieder geval voor hem een onvoltooid stuk! 

Foto van volger

trolly

24-04-2017 | 17:46

Leuk, graag!

Foto van volger

w. lobbes

24-04-2017 | 17:08

Zelfs de “onvoltooide” wordt voltooid als het stuk is uitgespeeld.  Bij de Noord/Zuidlijn is de “onvoltooide” voltooidheid een zekerheid voor alle levende en komende generaties.

Hulde dus. !

Foto van volger

Niels

24-04-2017 | 16:29

Wat een leuke actie! Ik zou het concert niet willen missen omdat het een zeer bijzondere uitvoering zal worden, ben erg benieuwd naar de akoestiek!

Foto van volger

Marco van Bochove

24-04-2017 | 16:23

Als groot fan van de ontwikkeling van de Noord-Zuidlijn en groot fan van klassieke muziek wil ik zo’n uniek concert zeker bijwonen! Ik was echter te laat met het bestellen van kaartjes. Toen ik kaartjes wilde bestellen waren de concerten al uitverkocht. Het liefst ga ik naar het concert van 19 uur, maar 20 uur is ook geen probleem.

Foto van volger

Jan.Meeuwenberg

24-04-2017 | 16:09

Graag wil ik deze bijzondere gebeurtenis meemaken en de tijd is voor mij geen probleem.

Foto van volger

M.K. van der Meulen

24-04-2017 | 15:02

Bij deze geef ik mij op.

Foto van volger

Elmo

24-04-2017 | 14:31

Wat ontzettend gaaf!

Graag doe ik mee voor twee kaartjes en de tijd maakt niet uit. 🙂

Foto van volger

Saskia van Lent-Boom

24-04-2017 | 13:46

Ik kom heel graag luisteren, samen met mijn man natuurlijk. Hopelijk is de voorstelling toegankelijk voor mijn elektrische rolstoel. Mijn revalidatie is nog lang niet af. Maar als ik volop van muziek kan genieten wordt daar direct iets aan toegevoegd. 

Foto van volger

Tina

24-04-2017 | 12:25

Na mijn bevalling van onze 1ste en enige dochter 26 jaar geleden, ging ik voor het eerst in mijn leven alleen naar “de Onvoltooide” van Schubert in Vredenburg. Dit was voor mij een unieke ervaring als kersverse moeder. Dolgraag zou ik deze evaring nog eens willen, mijn dochter is dan net jarig geweest nml 25 april. Als ik win wil ik graag om 20.00 h naar het concert komen.

Foto van volger

Egbert Six

24-04-2017 | 12:11

Ik heb jaren geleden geregeld concerten gegeven op’vreemde’ plaatsen. De kathedraal van de NZ-lijn bestond toen natuurlijk nog niet. Lijkt me leuk om het Nederlands Kamerorkest hier te beluisteren. Mocht ik winnen dan kom ik graag om 19.00 uur. PS het Nederlands Kamerconcert bestaat volgens mij niet. (2* geteld in de tekst)

Foto van volger

Timbo

24-04-2017 | 12:04

om 19.00 of 20.00 maakt niet uit!

Foto van volger

Timbo

24-04-2017 | 12:03

Ik hou van Schubert! En de Noord/Zuidlijn! En cellos! En ik heb een hot date!  😀 

Foto van volger

Jimmy Verschuyl

24-04-2017 | 12:01

Wel de kathedraal al bezocht, zou wel graag 2 kaartjes willen voor het concert om 20:00 uur om mijn vrouw en mezelf te verrassen.

Foto van volger

Shirley de Jong

24-04-2017 | 11:33

Ik zou wel graag 2 kaartjes willen voor het concert om 19:00 om mijn moeder te verrassen.

Foto van volger

Tonke

24-04-2017 | 11:31

Mijn moeder zou het fantastisch vinden om dit mee te maken, helaas kom ik er pas net achter dus ik doe graag een poging bij de loting. Ze heeft een zware periode achter de rug als mantelzorger dus ze kan wel een oppepper gebruiken!

Foto van volger

Martin Hendriks

24-04-2017 | 11:15

Al twee keer bij de verkoop van de kaartjes achter het net gevist.

Wel de kathedraal al bezocht, zou heel graag hier het Nederlands Kamerorkest met Gordan Nikolić horen spelen.

38