Gemeente
Amsterdam

Dit is een gearchiveerde versie van de website wijnemenjemee.nl, waarop je de bouw van de Noord/Zuidlijn kon volgen. Deze kennis is nog wel beschikbaar, maar je kunt dus geen reactie meer achterlaten.
Prijsvraag: Hoeveel nooduitgangen ziet u in het filmpje?
22
2 jaar geleden
Jan Visser :
Dan ga ik van circa 45 graden uit. Dat betekent 8 x de nooduitgang.

Prijsvraag: Hoeveel nooduitgangen ziet u in het filmpje?

Duco Vaillant : Metro en Tram 1 april 2017

Update: Het ging hier inderdaad om een klein 1 april grapje. De nooduitgang die u ziet bevindt zich onder het Beursplein. Omdat het filmpje zich blijft herhalen is dit ook meteen de enige nooduitgang die u ziet. We hebben geloot onder alle reacties en Andy heeft gewonnen. Hij mag samen met een/zijn vriend/vriendin een bezoek brengen aan een station naar keuze. Gefeliciteerd!

Dit eerste weekend van april leek ons een mooi moment voor wat luchtigheid. We gingen voor u op pad en maakten een onderhoudende film van onze Noord/Zuidlijntunnel. Ziet u hoeveel nooduitgangen u onderweg tegenkomt? Laat het ons hieronder in de reacties weten, voor woensdag 5 april 12.00 uur. Onder de goede antwoorden verloten we een leuk prijsje.

tunnelfilmpje

Heeft u vragen? U kunt ze hieronder stellen.

Foto van volger

Jan Visser

05-04-2017 | 19:30

Dan ga ik van circa 45 graden uit. Dat betekent 8 x de nooduitgang.

Foto van volger

Egbert Six

05-04-2017 | 16:48

Toch echt maar 1

Foto van volger

P van der tier

05-04-2017 | 15:13

1 nood uitgang  

Foto van volger

Wim Casteels

05-04-2017 | 09:26

1 nooduitgang

Foto van volger

trolly

04-04-2017 | 06:19

Als ik het goed heb, ligt deze vicieuze cirkel onder de Bijenkorf. De boog daar zal een graad of dertig zijn, wat zou betekenen dat je twaalf keer langs dezelfde nooduitgang komt voor je een hele cirkel gemaakt hebt.

Het is overigens te hopen dat die nooduitgang een wenteltrap heeft, want een rechte trap kom je na dat bochtenwerk niet meer op ?

Foto van volger

Duco Vaillant, Metro en Tram

03-04-2017 | 22:57

@Jan Visser
De bochten in het filmpje hebben een kleinere hoek dan 90 graden. De bonusvraag voor onze volgers: hoeveel keer zou je deze bochten om moeten een cirkel te kunnen maken?

Foto van volger

Jan Visser

03-04-2017 | 20:10

Als van een cirkel uit gaat kom je 4x een nooduitgang tegen. De bochten zijn ongeveer 90 graden bochten. Maar het is wel iedere keer de zelfde uitgang.

Foto van volger

Martijn Roos

03-04-2017 | 15:45

Totaal 1. Het filmpje herhaalt zich steeds opnieuw. Waardoor ht lijkt, dat je er meer mee telt.

Foto van volger

Michael

02-04-2017 | 19:30

Het antwoord is oneindig. 

Foto van volger

Jan. Meeuwenberg

02-04-2017 | 16:58

@d’ouwe vos: Maar laten ze dan wel minder hard rijden bij het rondje Amsterdam, want anders gaat het je wel duizelen natuurlijk, ik hou niet zo van die pretpark toestanden. En op tijd uit kunnen stappen zou ook fijn zijn, ons doel voorbij schieten is ook niet alles! (dit zijn weer wijze woorden denk ik)

Foto van volger

d'ouwe vos

02-04-2017 | 08:28

Toffe 1 april video  🙂   Als je lang genoeg kijkt en moe wordt van het zoeken naar de las, ga je dromen van een 360 hele cirkel-metro onder de buitenste grachten van de stad…eens zal het zo ver komen 

Foto van volger

trolly

02-04-2017 | 08:05

Snaken! Poetsenbakkers! Wijnemenjebijdeneus.nl

Foto van volger

Ger Vermij

01-04-2017 | 21:57

Ik zie een nooduitgang

Foto van volger

Remko

01-04-2017 | 20:39

Hangt ervan af hoe ik tel: 1 unieke, maar als je blijft kijken komt ie oneindig vaak voorbij 😉

Foto van volger

andy

01-04-2017 | 20:16

Leuk tel er een maar het is een leuke 1 april grap.

Foto van volger

Jan. Meeuwenberg

01-04-2017 | 18:15

@Noah: Help ik wil eruit!.

Foto van volger

Noah

01-04-2017 | 17:53

Na 30 minuten zit ik nu op 180 nooduitgangen. Maar er lijkt geen eind aan te komen… 😉

Foto van volger

Jan. Meeuwenberg

01-04-2017 | 17:25

Dit is een oneindig lange tunnel waar je nergens kan uitstappen,maar waar je wel steeds langs de zelfde nooduitgang komt met een rotvaart.

Foto van volger

Peter

01-04-2017 | 14:50

leuke grap: 1 nooduitgang

Foto van volger

Rob

01-04-2017 | 13:16

2x heel veel of gewoon twwe , mag ik ze ook in het echt tellen?

Foto van volger

Guy

01-04-2017 | 11:37

Leuke 1 april grap van de noordzuidlijn site!

Foto van volger

Aron

01-04-2017 | 10:37

Heb er 1 geteld. Maar weet het niet zeker want ik moest m’n veter ondertussen strikken.

22