Gemeente
Amsterdam

Dit is een gearchiveerde versie van de website wijnemenjemee.nl, waarop je de bouw van de Noord/Zuidlijn kon volgen. Deze kennis is nog wel beschikbaar, maar je kunt dus geen reactie meer achterlaten.
Schrijf u nu in voor een gratis Noord/Zuidlijn-ritje op 21 juli!
85
3 maanden geleden
Renske van Bers, Metro en Tram :
@madlen yes 🙂

Schrijf u nu in voor een gratis Noord/Zuidlijn-ritje op 21 juli!

Renske van Bers : Metro en Tram 2 juli 2018

Zin in een feestje en gratis de Noord/Zuidlijn uitproberen? Schrijf u dan hier in voor de opening van de Noord/Zuidlijn op zaterdag 21 juli, die wordt opgeluisterd door muziek, theater, maar ook bijvoorbeeld een schaaktoernooi en een workshop archeologie. Inschrijven voor de opening is verplicht, waarbij u zelf kunt kiezen voor één of meer van de gewenste tijdsblok(ken) tussen 14.00 en 21.00 uur. Onderaan dit artikel vindt u het meest actuele programma van de activiteiten die plaatsvinden. Tot 21 juli!

Naast het feit dat u op deze dag gratis met de Noord/Zuidlijn kunt rijden, kunt u aan alle stations – Noord, Noorderpark, Centraal Station, Rokin, Vijzelgracht, De Pijp, Europaplein en Zuid – een bezoek brengen, of hier uitstappen om u te laten verrassen door bijvoorbeeld de kunst of de festiviteiten die 21 juli extra gezellig maken.

Tijdsblokken

U kunt zich aanmelden voor één of meerdere tijdsblokken. In totaal is de dag opgedeeld in vier blokken. U kunt op elk station in- en uitstappen en binnen het tijdsblok onbeperkt heen en weer reizen.

Nummer
blok
Tijd
114.00 – 15.30 uur
215.45 – 17.15 uur
317.30 – 19.00 uur
419.15 – 20.45 uur

 

Festiviteiten

Er gebeurt op 21 juli van alles in de stations en in de buurten bovengronds. Het voorlopige programma vindt u onder dit artikel, zodat u uw inschrijving voor een tijdsblok kunt afstemmen op de activiteiten die uw voorkeur hebben. Let op: Het schema zal komende tijd nog worden aangevuld en sommige activiteiten veranderen misschien van tijd. Mocht u zeker willen zijn dat uw Noord/Zuidlijn-rit  aansluit op een voorstelling die u graag wil zien, dan kunt u ook nog even wachten met inschrijven totdat het definitieve programma – later deze week – bekend is.

Apart aanmelden

En let op: voor een aantal activiteiten is het aantal plaatsen beperkt en moet u zich apart – naast de inschrijving voor het rijden met de Noord/Zuidlijn – aanmelden. Dit zijn ze:

Een rondleiding door Benthem Crouwel Architects
Het Noord/Zuidlijn-schaaktoernooi
Op stap met de stadsecoloog in Noorderpark
Workshop archeologie in het Allard Pierson
Bijzondere rondleidingen op Zuidasdok

Alvast veel plezier!


Klik hier of op de afbeelding om het programma goed te zien.

Heeft u vragen? U kunt ze hieronder stellen.

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

21-07-2018 | 18:56

@madlen yes 🙂

Foto van volger

Madlen

21-07-2018 | 15:34

@Renske van Bers, Metro en Tram

Could I take my bike on metro today?

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

21-07-2018 | 12:48

@Sofie, u krijgt in Noord een fiets van de rondleiding aangeboden. Groet, Renske

Foto van volger

Sofie

21-07-2018 | 12:14

@Renske van Bers, Metro en Tram

Mag ik vandaag mijn fiets meenemen in de metro? Ik woon in Zuid en heb mij opgegeven voor de fietstocht in Noord.

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

21-07-2018 | 11:54

@Yvonne, het is een euro vandaag, maar gezien de speciale dag vandaag is de kans aanwezig dat het helemaal vol zit. Groet, Renske

Foto van volger

Yvonne

21-07-2018 | 11:43

@Renske van Bers mag je gratis gebruik maken van de P&R bij de beginhalte in Noord?

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

21-07-2018 | 11:33

@Robbert, als je je voor twee tijdsblokken inschrijft, er zijn nog veel plekken beschikbaar, kun je gewoon blijven. Groet, Renske

Foto van volger

Robbert van Barneveld

21-07-2018 | 10:52

@Renske van Bers, Metro en Tram

Dank je wel Renate voor je snelle reactie !

Nog 1 vraag : Als je over je tijdslimiet raakt, moeten we dan zelf in/uit checken ?

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

21-07-2018 | 10:44

@Robbert, u kunt naar elk station gaan en daar ziet u het vanzelf! Groet, Renske

Foto van volger

Robbert van Barneveld

21-07-2018 | 10:43

Ik heb mij aangemeld voor tijdslot 2. Nergens kan ik terug vinden waar ik mij moet melden. Kunnen jullie mij dit vertellen ?

Mag,     Robbert

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

21-07-2018 | 09:56

@Rien, nee hoor, nog genoeg plek, u bent van harte welkom! Groet, Renske

Foto van volger

Rien

21-07-2018 | 08:50

Gm allemaal

Het zal nu wel een beetje vol zitten denk ik zo

Maar kun je er dan ook bij zonder mee te rijden.

Mvg rien

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

21-07-2018 | 03:13

@Maureen, u moet wel even iedereen apart op naam opgeven in uw account. Tot straks! Groet, Renske

Foto van volger

Maureen

20-07-2018 | 21:06

Kan ik mijn gezin meenemen als ik me ingeschreven heeft?

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

20-07-2018 | 11:45

@M&m, dat is geen probleem! Groet, Renske

Foto van volger

Rww

20-07-2018 | 11:24

@M&m jaaaaaaa

Foto van volger

M&m

20-07-2018 | 10:42

@Renske van Bers, Metro en Tram ik wil morgen graag bij de opening zijn, maar mijn dochter zit in een rolstoel, kun je aangeven of wij vanaf zuid de route kunnen afleggen

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

20-07-2018 | 10:14

@Dirk, uw account vindt u als u op deze site opnieuw op de inschrijfknop klikt. Inderdaad graag even de naam aanpassen. Veel plezier morgen! Groet, Renske

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

20-07-2018 | 10:11

@Koosje, tot ongeveer 20.45 uur kunt u gratis met de metro, daarna stopt hij en gaat de metro zondagochtend vanaf half 8 ‘normaal’ rijden. Groet, Renske

Foto van volger

Koosje

20-07-2018 | 09:57

Hoi! Ik zie dat het programma tot 21.00u duurt. Betekent dat dat vanaf 21.00 de normale dienstregeling ingaat, of moet je daarvoor echt wachten tot 22 juli. En indien het laatste, is dat dan vanaf 0.00u of pas vanaf zondagochtend? Groet, Koosje

Foto van volger

Dirk

20-07-2018 | 09:31

Hoi,

waar vind ik mijn account? Ik wil namelijk ven een bezoeker de naam aanpassen, of is dat niet nodig?

Gr.

Foto van volger

Mario

19-07-2018 | 10:32

Ik ben vanaf het begin betrokken geweest met de noord  zuid lijn. Ik heb nog enkele foto’s van het begin van de bouwwerk en tijdens de gedurende de bouw.

Mvg mario

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

19-07-2018 | 08:51

@Anja, Hier kunt u zich aanmelden: klik op deze link. Groet, Renske

Foto van volger

Eugenie van den Eijnden

18-07-2018 | 19:59

@Anja

Foto van volger

Rww

18-07-2018 | 15:23

@Anja een grote rode knop met witte vinger is je ontgaan?

Foto van volger

Anja

18-07-2018 | 12:58

Ik wil mij graag aanmelden om zaterdag as met de metro te gaan.

Ik zie nergens een knop om aan te melden voor een gratis ticket?

Hartelijke groet, Anja

Foto van volger

laurens

13-07-2018 | 13:33

Bij de opendag ging het ook op deze manier, met inderdaad best een hoop gedoe, account aanmaken, uitvinden hoe ‘t werk. etc.

En op de dag zelf: geen controle, geen kaartjes, niets, iedereen loopt gewoon naar binnen! ?

Foto van volger

Jessica

13-07-2018 | 12:30

Ik heb mij ingeschreven maar kan ik met mijn zoon en partner komen of moeten zij zich ieder apart inschrijven?

Foto van volger

Henna Liesdek

13-07-2018 | 11:05

@Renske van Bers, Metro en Tram
Renske, heb het gelezen, waar moet ik in loggen om te veranderen svp. Groet.

Foto van volger

Gijs-Bert

13-07-2018 | 10:53

Moet ik mij ook aanmelden voor de gratis rit ?

Komen er nog nieuwe tijden voor de activiteiten ?

Ik hoor graag 

Gijs-Bert

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

13-07-2018 | 07:48

@Henna, ja, ik heb u net gemaild! Groet, Renske

Foto van volger

Herman

13-07-2018 | 07:41

@mories römkens U heeft 3 kinderen maar kunt niet lezen? Kwalijke zaak.

Foto van volger

Henna Liesdek

12-07-2018 | 22:16

Renske ik heb je een email gestuurd maar  nog geen antwoord ontvangen. Groet

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

12-07-2018 | 13:17

@Mories, dat klopt! Groet, Renske

Foto van volger

mories römkens

12-07-2018 | 12:48

ik wil met mijn drie kinderen meedoen. betekent dat 3 x apart aanvragen?

Foto van volger

Pauline

12-07-2018 | 08:15

@Loui uhmmm, op de homepage staat een gigantische rode knop.

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

12-07-2018 | 08:14

@Looi, hij staat er echt hoor 🙂 Maar hier nog een keer de link. Groet, Renske

Foto van volger

Loui

12-07-2018 | 08:01

Nergens op de site een link te vinden om aan te melden.. Wat is dat nou? 

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

11-07-2018 | 11:33

@Dick, dat kan onder uw account, alleen vult u dan bij naam niet uw naam maar de naam van uw vrouw in. Groet, Renske

Foto van volger

Dick van golberdinge

11-07-2018 | 09:58

Ik heb mij aangemeld voor 21 juli tijdblok 14.00 15.30 

Ik heb een bevestiging ontvangen maar ik wil samen met mijn vrouw

Ik zie niet hoe ik haar ook kan aanmelden

Vriendelijke groet

Dick van golberdinge

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

11-07-2018 | 07:51

@Janneke, fijn om te horen! Groet, Renske

Foto van volger

Janneke

10-07-2018 | 20:42

@Janneke

Rijden = tijdsblok   ?

Foto van volger

Janneke

10-07-2018 | 20:40

Inschrijven was zo gebeurd. Even inschrijven, wachtwoord en rijden ook aangeven en klaar. 

 Leuk. Heb er zin in!

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

10-07-2018 | 14:33

@Marc, maar is het wel gelukt? Anders kunt u mij mailen r.van.bers@amsterdam.nl en dan help ik even. Groet, Renske

Foto van volger

Duco Vaillant, Metro en Tram

10-07-2018 | 11:57

@Ton Steens
Iedereen is van harte welkom bij de opening; Amsterdammers, oud-collega’s en iedereen die er maar geïnteresseerd in is. We hebben voor de opening van 21 juli geen persoonlijke uitnodigingen verstuurd. Aan de kant van de gemeente Amsterdam hebben alleen al ruim 1.400 mensen aan de Noord/Zuidlijn gewerkt, aan de kant van de aannemers is dit een veelfout daarvan. Omdat veel adressen, e-mailadressen en telefoonnummers zijn veranderd om vele redenen, is het voor ons ondoenlijk om iedereen persoonlijk uit te nodigen.

Foto van volger

Marc

10-07-2018 | 06:38

Wat een vreselijk ingewikkelde aanmeldingsprocedure. Niet erg gebruikersvriendelijk! (Eerst de link vinden, dan een account maken, dan weer de weg terug vinden naar de website, dan snappen dat je bij “tab” moet kijken, dan snappen dat je per persoon en per blok moet aanmelden…)

Foto van volger

reza

09-07-2018 | 18:51

Ik zit al een paar dagen te hopen op extra rondleidingen op de zuidas, wanneer is daar meer duidelijkheid over? pleaseeeeeeee.

Foto van volger

j.siemons

09-07-2018 | 14:52

@Ton Steens
bent u wellicht met pensioen en zijn daardoor de lijntjes verbroken ?

Foto van volger

Edwin

09-07-2018 | 14:40

@Ton Steens

Misschien dat ze je niet professioneel genoeg vonden, gezien het feit dat je je persoonlijke, interne klachten op een openbaar forum post? 😉

Foto van volger

Ton Steens

09-07-2018 | 14:18

Schandalig dat ik, na meer dan tien jaar vanuit de gemeente voor het Projectorganisaties  (zowel voor de beide oude gescheiden organisatie als de samengevoegde organisatie)NoordZuidlijn te hebben gewerkt, deze uitnodiging via zomaar buren moest ontdekken.

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

06-07-2018 | 15:21

@Meta, inschrijven kan via deze link. Tot 21 juli! Groet, Renske

Foto van volger

Rob

06-07-2018 | 15:19

@Meta: Meta, even het artikel nog eens goed  lezen, dan kom je vanzelf een link tegen, waar je je in kan schrijven……..

Foto van volger

Meta

06-07-2018 | 15:08

Ik wil graag een kaartje voor het openingsfeest van de noord-zuidlijn.

Bvd

Meta

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

05-07-2018 | 14:53

@Strok, als u me even uw contactgegevens mailt – r.van.bers@amsterdam.nl – dan schrijf ik u in. Groet, Renske

Foto van volger

Maja Mars

05-07-2018 | 13:49

Hallo organistatie team,

Ik zou het heel leuk vinden om 2 kaartjes voor de Metro Opening te ontvangen, als het mogelijk is voor de namiddag. Ik kom uit limburg rijden dus is het handig om te weten of je idd toegang krijgt hiervoor.

Foto van volger

Petra Groot, Metro en Tram

05-07-2018 | 09:52

@Ruben: We weten nog niet of de P&R bij Station Noord op is op 21 juli. Mocht het wel zo zijn, dan wordt dat wel betaald parkeren.
Groet, Petra

Foto van volger

j.siemons

05-07-2018 | 09:42

@j.siemons

ik doel op de heer ruben natuurlijk

Foto van volger

j.siemons

05-07-2018 | 09:42

de onbenulligheid en pampering van deze samenleving neemt steeds grotere vormen aan!

Foto van volger

Ruben

05-07-2018 | 09:36

Werkt de P+R op Station Noord ook gewoon op 21-07-2018?

Zo ja, is deze gratis te gebruiken net als de metro? Of moet er een kaartje gekocht worden?

Foto van volger

Strok

05-07-2018 | 08:02

@Renske van Bers, Metro en Tram

Ik probeer mij in te schrijven 

maar het lukt niet. mijn wachtwoord of gebruikersnaam wordt niet geaccepteerd.

Foto van volger

Rww

04-07-2018 | 18:11

@Alain ik geloof niet dat ik geweigerd ben…..

Foto van volger

Alain

04-07-2018 | 17:35

@Rww
Snap je nu waarom je zondag niet mee mocht?

Foto van volger

Rww

04-07-2018 | 17:34

@Paulus Th. Teguh geen cursus nederlands gedaan?

Foto van volger

Paulus Th. Teguh

04-07-2018 | 17:19

Mijne Heren,

Ik ben nu  80 jaar oud, woont in Amsterdam sinds 1971, afkomste uit Indonesie.

Graag wil ik meemaken met de Noord/Zuidlijn.

Hartelijk groeten,

Paul Teguh

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

04-07-2018 | 16:13

@Yvonne, nee hoor, u kunt zich nog makkelijk inschrijven. Groet, Renske

Foto van volger

Yvonne

04-07-2018 | 15:51

Zitten alle tijdsblokken al vol?

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

04-07-2018 | 11:17

@Marcelle, helaas zit deze al vol. Groet, Renske

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

04-07-2018 | 11:16

@Manuel, helaas, het ticket geldt alleen op de Noord/Zuidlijn. Groet, Renske

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

04-07-2018 | 11:15

@Constance, Aron heeft gelijk, inschrijven kan via deze link https://www.supersaas.nl/schedule/NoordZuidlijn/Opening_NoordZuidlijn. Groet, Renske

Foto van volger

Aron

04-07-2018 | 06:07

@Constance Als je je inschrijft. Dat kan via deze link https://www.supersaas.nl/schedule/NoordZuidlijn/Opening_NoordZuidlijn

Foto van volger

Constance

03-07-2018 | 21:53

Hoe kom ik aan een gratis of openings ticket. Ik las dat je alleen toegang krijgt als je een openings tcket hebt

Foto van volger

Manuel

03-07-2018 | 18:47

Goedenavond, ik heb inmiddels rondleidingen kunnen regelen.  Ben zeer benieuwd. Ook heb ik een ticket voor de treinritten. Ik wil vanuit Amsterdam West met de metro  naar Zuid. Geldt het Noord-Zuidlijn ticket ook voor lijn 50 om naar Amsterdam Zuid te reizen. Bedankt

Foto van volger

Marcelle

03-07-2018 | 15:55

Dag Klopt het dat de rondleidingen op de zuidas en van de architect al voor geboekt zijn? Of doe ik iets verkeerd?

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

03-07-2018 | 09:55

@Alain, tikfoutje 🙂

Foto van volger

Alain

03-07-2018 | 09:35

@Renske van Bers, Metro en Tram
Psst, Renske: het is Donalda. Het scheelt maar één lettertje, maar maakt toch het verschil, vergelijkbaar met ‘geachte meneer Van Bers’…

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

03-07-2018 | 08:46

@Donalda, jazeker! Alles wat roze gemarkeerd is in dit programma is voor kinderen. Groet, Renske

Foto van volger

Donalda

03-07-2018 | 08:01

Hebben jullie niets voor kinderen

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

02-07-2018 | 12:29

@Didi, inschrijving is inderdaad op individuele naam. U kunt via uw account wel meerdere personen inschrijven. Als u nog niet precies weet wie er mee gaan dan schrijft uw eigen naam een paar keer in. U kunt de namen later nog wijzigen door in te loggen op uw account en de inschrijvingen te bewerken. Groet, Renske

Foto van volger

Didi Heinen

02-07-2018 | 12:07

Ik heb nu voor 4 personen gereserveerd maar ze staan op mijn naam.

Gaat dit problemen geven wanneer wij komen de 21e?

Foto van volger

Susanne, Metro en Tram

02-07-2018 | 11:29

@Ingrid
Via de online agenda kunt u zich inschrijven.

Foto van volger

Ingrid

02-07-2018 | 11:27

hoe kan ik me inschrijven?

Foto van volger

Susanne, Metro en Tram

02-07-2018 | 11:20

@Gandert
U kunt meerdere personen aanmelden onder uw account, maar wel per persoon een formulier invullen op naam. Zo krijgt ook iedereen een eigen bevestiging.

Foto van volger

Gandert

02-07-2018 | 11:18

Is het mogelijk om op jouw naam te reserveren voor vrienden, collega’s. Moeten ze dan een aparte account aanmaken.

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

02-07-2018 | 10:34

@Freek, inschrijven kan via deze link. Groet, Renske

Foto van volger

Freek

02-07-2018 | 10:31

Waar kan ik inschrijven ?

Het lukt nog steeds niet.

85