Gemeente
Amsterdam

Dit is een gearchiveerde versie van de website wijnemenjemee.nl, waarop je de bouw van de Noord/Zuidlijn kon volgen. Deze kennis is nog wel beschikbaar, maar je kunt dus geen reactie meer achterlaten.
Filmpje! Sneak preview van de laatste Open Dag van de Noord/Zuidlijn
11
9 maanden geleden
Renske van Bers, Metro en Tram :
@Armand, leuk dat u interesse heeft! U kunt zich aanmelden via deze link, dan o ...

Filmpje! Sneak preview van de laatste Open Dag van de Noord/Zuidlijn

Michiel Jonker : Metro en Tram 3 januari 2018

Zaterdag 20 januari 2018 bent u van harte welkom op onze allergrootste en allerlaatste Open Dag, voordat de Noord/Zuidlijn op 22 juli 2018 gaat rijden. Vandaag alvast een klein voorproefje in de vorm van onderstaande teaser van Film Zuid. Aanmelden voor het livebezoek op 20 januari kan door op deze link te klikken. Hopelijk zien we u dan!

Wat kunt u op 20 januari verwachten? Op de Open Dag zijn 6 van de 8 stations te bezoeken. Station Noorderpark met het kunstwerk ‘de Poorten van Noord’ van Margit Lukács en Persijn Broersen; Centraal Station met zijn indrukwekkende kathedraal; Rokin waar de perronwanden bezaaid zijn met de bijzondere mozaïken van Daniel Dewar en Grégory Gicquel; Vijzelgracht met de langste roltrap van de Benelux en het reusachtige portret van Ramses Shaffy door Marjan Laaper; De Pijp met twee perrons boven elkaar en het kunstwerk van Amalia Pica en tenslotte Europaplein recht voor de deur van de RAI, waar komend voorjaar het kunstwerk van Gerald van der Kaap komt.

Inschrijving verplicht

Om de bezoekersstroom in goede banen te leiden en lange wachttijden te voorkomen is inschrijven verplicht. Voor elk station kunnen belangstellenden zich gratis inschrijven via deze link. De stations zijn op 20 januari open tussen 9.00 en 16.00 uur.

Voor wie?

Deze laatste Open Dag is toegankelijk voor geïnteresseerden van alle leeftijden. Kinderen tot en met 15 jaar moeten worden begeleid door een volwassene. Mindervaliden die afhankelijk zijn van een lift kunnen de stations Centraal Station en Rokin bezoeken; alleen bij deze stations is op de Open Dag een lift in gebruik. Huisdieren kunnen helaas niet mee. Op deze dag is geen veiligheidskleding nodig zoals een helm of veiligheidsschoenen, maar makkelijke schoenen en warme kleding zijn wel aan te raden.

Heeft u vragen? U kunt ze hieronder stellen.

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

11-01-2018 | 19:18

@Armand, leuk dat u interesse heeft! U kunt zich aanmelden via deze link, dan ontvangt u ook een e-ticket. Groet, Renske

Foto van volger

Armand Codrington

11-01-2018 | 15:46

Graag wil ik een ticket v d opendag op 20-01-2018 a.s ontvangen! Kan t een eticket zijn? 

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

09-01-2018 | 13:21

@Arjan, dat geldt niet helemaal voor ieder station, maar als u op de plek bent, dan staat duidelijk aangegeven hoe u er naar binnen komt. Groet, Renske

Foto van volger

Duco Vaillant, Metro en Tram

06-01-2018 | 18:13

@Arjan
Dat is bij bijna alle stations inderdaad het geval. Alleen bij station De Pijp en Noorderpark is dit alleen aan de noordzijde erin en eruit. Dit laatste station heeft ook maar 1 toegang, dus deze valt moeilijk te missen. 😉

Foto van volger

Arjan

05-01-2018 | 22:18

Is de looproute op alle stations aan de zuidkant er in en aan de noordkant er uit?

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

04-01-2018 | 13:22

@JZ, we houden u op de hoogte op deze site! Groet, Renske

Foto van volger

JZ

03-01-2018 | 14:41

Het loopt bepaald niet storm, vind ik ook niet gek, een half jaar van tevoren, ik wacht dat ene half jaar nu ook wel.

Erger is dat er geen pendeltje loopt naar andere stations, of dat je niet in de tunnels mag lopen.

Nee ik kom niet, waar ik op wacht is de testritjes met passagiers….

Foto van volger

Duco Vaillant, Metro en Tram

03-01-2018 | 14:31

@Aron
Haha. Daar komt het wel op neer. Ik heb afgelopen jaar 1.872 km gerend volgens mijn app. Het is omdat er veel struikelgevaar is en best wel veel metro’s rijden dat ik ondergronds geen kilometers heb gemaakt. Ik heb vooral veel gerend langs de Amstel, het Oostelijk Havengebied, Amsterdamse Bos en door de vele parken van Amsterdam.

Foto van volger

Duco Vaillant, Metro en Tram

03-01-2018 | 14:22

@d’ouwe vos
Dank je! Dat ben ik inderdaad. 🙂

Foto van volger

Aron

03-01-2018 | 14:13

Van al dat heen en weer rennen tussen Noord en Zuid is ie afgevallen en bijna onherkenbaar geworden.

Foto van volger

d'ouwe vos

03-01-2018 | 13:12

Gaaf filmpje jongens ( en meisjes )  !   🙂

Is that you,  Duco…die we het eerst zien met vol gelaat ? 

11