Gemeente
Amsterdam

Dit is een gearchiveerde versie van de website wijnemenjemee.nl, waarop je de bouw van de Noord/Zuidlijn kon volgen. Deze kennis is nog wel beschikbaar, maar je kunt dus geen reactie meer achterlaten.
21 juli openen we de Noord/Zuidlijn! Feest en rijdt u mee?
121
3 maanden geleden
Renske van Bers, Metro en Tram :
@Janna en Rita, wat jammer dat u het zo ervaren heeft. Het klopt inderdaad dat ...

21 juli openen we de Noord/Zuidlijn! Feest en rijdt u mee?

Renske van Bers : Metro en Tram 6 juni 2018

Op 22 juli start het vernieuwde OV-netwerk én rijdt vanaf deze datum ook de Noord/Zuidlijn. Ter ere van de opening van de Noord/Zuidlijn organiseren we de dag ervoor, op zaterdag 21 juli, een feestje. Hieronder kunt u lezen wat we voor u in petto hebben.

Op zaterdagochtend 21 juli wordt de Noord/Zuidlijn officieel geopend. Na een bouw- en testperiode van ruim 15 jaar wordt dan het startsein gegeven voor de nieuwste metrolijn van Amsterdam. Dit deel van de openingsdag is niet bij te wonen, maar wel live te volgen op de televisie via NPO1 zodat u dit bijzondere moment niet hoeft te missen.

Vanaf 14.00 uur bent u welkom voor gratis ritjes

Vanaf 14.00 uur tot 21.00 uur bent u van harte welkom in de Noord/Zuidlijn om de opening te vieren en de metro uit te proberen. Alle acht stations zijn open en u kunt gratis ritjes maken naar verschillende locaties, die nog niet eerder zo snel te bereiken waren.

Inschrijven vanaf 2 juli

U moet zich vooraf wel inschrijven voor één, of meer, tijdsblokken. Dat kan vanaf maandag 2 juli 12.00 uur, hier op de website. Wij verwachten op deze bijzondere dag veel mensen en door de inschrijving kunnen we bezoekers goed over de dag verdelen en kunnen we te grote drukte voorkomen.

Feestelijkheden?

Het rijden in de metro is op zich al de moeite waard, maar om de openingsdag een extra feestelijk tintje te geven vinden er die middag en avond allerlei festiviteiten plaats in de stations en langs de lijn. Door de jaren heen ontvingen we al heel wat verzoeken vanuit de stad om deel te nemen aan de feestelijke opening. Dat levert een divers programma op met bijvoorbeeld optredens van muzikanten, verrassend theater en oogstrelende tentoonstellingen.

Activiteiten maken we stapsgewijs bekend

De komende tijd zullen we bekend maken welke activiteiten er precies gepland staan op 21 juli. De meeste initiatieven zijn gewoon toegankelijk, maar voor een aantal geldt een specifieke inschrijving. Op 2 juli zal er een compleet programma op deze site verschijnen, zodat u uw inschrijving voor een gratis ritje kunt afstemmen op de feestelijkheden die u niet wil missen. Op deze pagina vindt u overigens alle activiteiten die tot nu toe bekend zijn.

Wij hebben er al zin in, u hopelijk ook. Graag tot 21 juli!

Heeft u vragen? U kunt ze hieronder stellen.

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

24-07-2018 | 12:43

@Janna en Rita, wat jammer dat u het zo ervaren heeft. Het klopt inderdaad dat het – vooral in de middag – erg druk was en het daardoor soms wat chaotisch verliep. We hopen u in de Noord/Zuidlijn terug te zien op een wat rustiger moment. Groet, Renske

Foto van volger

Edwin

23-07-2018 | 18:34

@Hermine vos

Volgens mij heb ik het u al vaker uitgelegd: bus naar Museumplein en dan de 12 of lopen naar de 2 en dan direct. Of eventueel de bus naar Museumplein of Leidseplein dan de 3 naar De Pijp/de 1/7/19 naar Vijzelgracht en dan de 52.

Mogelijkheden zat.

Foto van volger

Janna en Rita

23-07-2018 | 15:16

Ik had me samen met een vriendin ingeschreven voor 21 juli 14u voor de kunstroute. Nergens was iemand te vinden die wist waar we ons moesten melden om de kunstroute mee te doen! Tot mijn grote verbazing kon iedereen zonder brief ook deze dag mee! Dit slaat toch nergens op wat een slechte organisatie. Het was veel te druk in de wagons waardoor oudere mensen moesten staan. Ook het buiten gebeuren bij station Noord vonden wij beneden peil, informatie folders over het ov waren er niet of niet meer! 

Vr.gr, Janna en Rita

Foto van volger

Hermine vos

23-07-2018 | 13:12

De eerste rare situatie meegemaakt. Haarlemmermeerstation, lijn 16 weg en alle Connexxion bussen tot Leidseplein. Dus geen enkele verbinding meer met het Centraal Station. Te gek voor woorden.

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

20-07-2018 | 08:11

@Marianne, ik heb even gecheckt en het komt er vandaag aan! Groet, Renske

Foto van volger

Marianne

19-07-2018 | 21:04

@Renske van Bers, Metro en Tram Beste Renske, helaas heb ik nog steeds geen info gekregen… Zoals al gezegd heb ik me ingeschreven voor de extra rondleiding die pas een kleine week geleden online gezet is. Alvast dank voor je reactie!

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

19-07-2018 | 10:30

@Hanny, helaas, zelfs de wachtlijsten zitten vol. Er is op elk station wel een kunstrondleiding waar u zich niet voor hoeft in te schrijven. Meer info vindt u op deze pagina.

Foto van volger

Hanny

19-07-2018 | 09:52

Ik wou mij inschrijven voor de rondleidingen Zuidas. Maar ik kreeg een e-mail terug, en ik dacht dat het de bevestiging was. Maar dat is de inschrijving voor de gratis metro rit. Het lukt mij maar niet om in te schrijven voor de rondleidingen. Er staat wel reserve. Maar als ik daar op druk, dan gebeurt er helemaal niets. Kunt u mij alstublieft helpen. Want ik kom er helemaal niet uit. Mag je alleen voor 1 activiteit inschrijven? Ik wou anders ook voor de rondleiding architecten in aanmerking komen. 

Met vriendelijke groet,

Mevrouw L.H. Liem.

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

18-07-2018 | 12:34

@marianne, als het goed is krijgen jullie daarover vandaag meer info! Groet, Renske

Foto van volger

Marianne

17-07-2018 | 21:10

@Renske van Bers, Metro en Tram Hier hetzelfde. Ik heb me gisteren ingeschreven voor een architectuurtour (er zijn er extra bij gekomen), maar weet niet waar het beginpunt is hiervoor.

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

16-07-2018 | 09:51

@Ron, staat hier niets over in de bevestiging die u heeft ontvangen nav uw inschrijving? Groet, Renske

Foto van volger

Ron

15-07-2018 | 09:41

Wij hebben ons ingeschreven voor een van de rondleiding met de architecten op zaterdag de 21ste. We hebben echter nog niet gehoord waar we ons die dag mogen melden. Nadere informatie volgt waarschijnlijk nog?

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

12-07-2018 | 10:54

@Huub, andere eigenaar, andere regels 🙂 Groet, Renske

Foto van volger

huub

12-07-2018 | 10:25

Renske, dat heb ik nog nooit gedaan, iedereen op eigen naam aanmelden,

Er is zelfs nog nooit op m’n printje gekeken!

Hoezo nu wel?

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

12-07-2018 | 08:27

@Roos, Sorry voor de late reactie! Het klopt inderdaad dat u iedereen op eigen naam moet aanmelden. Als het niet lukt kunt u mij een mail sturen r.van.bers@amsterdam.nl, dan help ik u. Groet, Renske

Foto van volger

roos

11-07-2018 | 12:24

Begrijp ik het goed dat je als je met 4 personen komt iedereen apart moet aanmelden?

groet

Roos

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

11-07-2018 | 07:53

@Ingrid, als u de namen doorgeeft van de personen met wie u wil komen, kan ik het voor u doen. Graag even een mail naar r.van.bers@amsterdam.nl. Groet, Renske

Foto van volger

Ingrid

10-07-2018 | 16:47

Wij willen graag mee.,maar inschrijven wil maar niet lukken

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

03-07-2018 | 08:53

@Nathan, die zit helaas al vol! Misschien ook leuk: er zijn op 21 juli ook kunsttours, hier hoeft u zich niet voor in te schrijven. We proberen overigens wel extra architecten-tours te organiseren, maar daar zijn we nog mee bezig. Groet, Renske

Foto van volger

Nathan

03-07-2018 | 05:35

Hoi,

Zijn alle plekken voor de Benthem Crouwel toer al vergeven, of doet het aanmeldingsformulier het nog niet?

Groet,

Nathan

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

02-07-2018 | 17:38

@LC, gelukkig! Hoorde net dat de begeleiders van de kinderen zich toch ook moeten opgeven 🙂 Groet, Renske

Foto van volger

LC

02-07-2018 | 17:18

@Renske van Bers, Metro en Tram dat had ik voor alle zekerheid maar wel gedaan;-) 

Maar als het niet nodig is, dan annuleer ik graag om zo weer plek vrij te maken voor anderen. Groet, LC

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

02-07-2018 | 11:50

@LC, ik krijg ze niet te pakken, schrijf u voor de zekerheid maar in. Groet, Renske

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

02-07-2018 | 11:09

@LC, ik vraag het meteen na! Groet, Renske

Foto van volger

LC

02-07-2018 | 10:59

@Renske van Bers, Metro en Tram
Hallo! Is inschrijven als begeleiders van kind voor ‘archeoloog voor een uur’ wel of niet nodig? Is mij niet helemaal duidelijk.

Groet, LC.

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

02-07-2018 | 10:51

@Wjh, u kunt meerdere personen aanmelden, maar wel per persoon een formulier invullen op naam. Zodoende krijgt ook iedereen een eigen inschrijfformulier. Groet, Renske

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

02-07-2018 | 10:48

@Roy, zeker niet te beroerd, even een probleem met de techniek… Groet, Renske

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

02-07-2018 | 10:45

@Han Smid, inschrijven kan via deze link: https://www.supersaas.nl/schedule/NoordZuidlijn/Opening_NoordZuidlijn Groet, Renske

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

02-07-2018 | 10:43

@Heidi, de links staan in het artikel bij het nieuws, maar hier nog een keer apart: https://www.supersaas.nl/schedule/NoordZuidlijn/Opening_NoordZuidlijn Groet, Renske

Foto van volger

wjh

02-07-2018 | 10:41

@roy: wel super bedankt voor je reactie! aardig 🙂

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

02-07-2018 | 10:41

@Roy, excuus vanwege grote drukte lag meteen de site eruit. Dat is nu als het goed is opgelost. Groet, Renske

Foto van volger

wjh

02-07-2018 | 10:41

@Roy ik heb me maar voor de een of andere activiteit aangemeld. maar ik wil wel weten waar ik me kan aanmelden voor de ‘losse ritjes’: ik wil gewoon alleen maar in de metro zitten 🙂 en naar de op de station aanwezige zangkoren luisteren en dat soort dingen…

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

02-07-2018 | 10:39

@Wjh, er staan meerdere links in de intro. Groet, Renske

Foto van volger

Roy

02-07-2018 | 10:38

@wjh Op 1 gebruikersnaam mag je meerdere personen inschrijven

Foto van volger

Roy

02-07-2018 | 10:30

@fallgelb Damkjewel voor de tip. Bij de organisatie waren ze zeker te beroerd om het op de website 

https://wijnemenjemee.nl/nieuws/21-juli-openen-we-de-noord-zuidlijn-feest-en-rijdt-u-mee

te vermelden….

Foto van volger

wjh

02-07-2018 | 10:28

IS het 1 persoon voor een ritje? kortom moet elke persoon zich apart aanmelden met een account en ook inschrijven voor de ritjes OF is het mogelijk: mijn naam + 3 gasten. wederom is de uitleg omtrent het inschrijfproces voor de ritjes (let wel: ik bedoel NIET de activiteiten/schaaktoernooien, rondleidingen etc etc) niet helder. klaarblijkelijk.

Foto van volger

wjh

02-07-2018 | 10:25

IK wil me gewoon aanmelden om die dag een ritje in de metro te kunnen maken. ik wil gewoon muziek luisteren bij de stations en in de metro.
WAAR IS DE AANMELDKNOP? (let wel: niet voor de tours en andere rondleidingen of activiteiten)

de info is echt behoorlijk onduidelijk.
ik gok dat ik de rode aanmeldknop moet gebruiken om me aan te melden om gebruik te maken van de metro die dag.
of kun je alleen gebruik maken van de metro indien je ook een of andere activiteit hebt geboekt?

Foto van volger

Roy

02-07-2018 | 10:22

Het is 2 juli, 12:28 uur. En het lukt me nog steeds niet om in te schrijven….

Vertraaaaaaaging

🙁

Foto van volger

fallgelb

02-07-2018 | 10:21

Het staat nergens aangegeven, maar dit is de link om in te schrijven:

https://www.supersaas.nl/schedule/NoordZuidlijn/Opening_NoordZuidlijn

Foto van volger

Heidi

02-07-2018 | 10:19

Kan nergens iets vinden om je in te schrijven…… ?

Foto van volger

Henk

02-07-2018 | 10:19

Lukt mij ook niet om in te schrijven!

Foto van volger

Roy

02-07-2018 | 10:18

Het is 2 juli, 12:23 uur en het lukt me nog steeds niet om in te schrijven. Het laden van de pagina verloopt traaaaaag

🙁

Foto van volger

Han Smid

02-07-2018 | 10:06

Het lukt mij niet om in te schrijven

Foto van volger

Roy

02-07-2018 | 10:04

Het is 2 juli, 12:08 uur en ik kan me niet inschrijven voor de feestrit

🙁

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

02-07-2018 | 07:05

@G Terhaag, jazeker! De scootmobiel moet alleen wel vodoen aan de maximale afmetingen: 120 cm lang, 70 cm breed en 109 cm hoog. Groet, Renske

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

02-07-2018 | 06:53

@Wil, er zijn heeeel veel plekken, dus dat komt goed. En anders zorg ik er persoonlijk voor dat u op 21 juli mee kunt rijden. Groet, Renske

Foto van volger

trolly

01-07-2018 | 19:32

@Wil: Er staat echt overal vanaf 2 juli. Veruit de meeste werkenden kunnen ergens  in de 28.800 minuten tussen 2 en 21 juli wel een momentje vrij om zich in te schrijven — ik hoop jij ook.

Foto van volger

G Terhaag

01-07-2018 | 11:53

Kan ik ook met de scootmobiel in de metro?.?

Ook als je niet so draai en wendbaar bent.   ( bedoel handig )

Foto van volger

Wil

01-07-2018 | 11:42

Ja,dat is leuk 2 juli reserveren voor een leuk dagje metro ,maar de werkende massa valt weer buiten de boot (metro)want de meeste van ons,die er het meeste gebruik van gaan maken voor woon/werk verkeer,hebben over het algemeen overdag geen gelegenheid om achter een computer te gaan zitten 

Foto van volger

j.siemons

22-06-2018 | 20:08

@anton
eigenlijk was ik daar al bang voor toen ik mijn tekst aan u tikte . een grote groep mensen is zo slecht in het beoordelen en opzoeken wat zij eigenlijk moeten opzoeken . en dan worden ze bang en functioneren niet zoals menig ander mag verwachten . het zij zo en dat wordt nooit anders . en die voorlichters maar de ritjes opzoeken voor ze . triest hoor .

Foto van volger

anton

22-06-2018 | 18:56

@j.siemons heeft niet met minachting te maken (ff gegoogeld) smit heeft het over het niet meer rijden van lijn 35 maar bus 35 blijft gewoon de huidige route rijden tot aan station noorderpark

Foto van volger

j.siemons

22-06-2018 | 13:12

@Alain
yes , maar die stopt er niet meer . weet “tom poes” een list ?

Foto van volger

Alain

22-06-2018 | 12:50

@j.siemons
De metro is juist veel geschikter voor rolstoelers dan de bus. Liften, gelijkvloerse in- en uitstappen…en nog meer ruimte ook voor rolstoelers dan in zo’n krappe bus.

Maar mensen komen met de meest uiteenlopende excuses om hun angst voor verandering maar tegenover zichzelf te rechtvaardigen.

Foto van volger

j.siemons

22-06-2018 | 12:23

@anton
ik hoop niet dat u het echtpaar smit bedoeld met uw dedain omtrent overstappen . deze meneer is afhankelijk van een rolstoel . u ook ?

Foto van volger

anton

22-06-2018 | 12:09

wat een gezeur over overstappen,vanuit de bijlmer gaat er ook geen bus zonder overstappen naar het cs,daar weet men niet beter als ff de bus en overstappen op de metro richting cs

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

22-06-2018 | 10:22

@Albert, helaas dat gaat niet zomaar. 21 juli bent u van harte welkom! Groet, Renske

Foto van volger

albert jan van gelder

22-06-2018 | 07:58

kan ik morgen nog mee  om 2uur  met de metro       ik heb de tunnels  onder ij gelegd  en station gebouwd  bij toen mijn werk gever  strukton

Foto van volger

Rww

21-06-2018 | 18:00

@Jan Dudok van Heel volgend mij staat er bovenaan deze website een hand met een uitgestrekte vinger, met daarbij meld je aan vanaf 2 juli

Foto van volger

Jan.Meeuwenberg

21-06-2018 | 17:17

@Rob: Ja voor veel mensen is lezen blijkbaar een probleem, zijn ze nou bang om te laat te zijn met inschrijven. Er staat toch duidelijk 2Juli. of vergis ik me?

Het is net zoals bij een uitverkoop dat men bang is om mis te grijpen.

Ik wacht het rustig af dat het 2 Juli is, wachten zijn we wel gewend bij de N/Z-lijn toch?

Foto van volger

Jan Dudok van Heel

21-06-2018 | 16:17

@Rww

Ik had mijn bril op, maar meerdere heeft voor mij geen getalswaarde!

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

20-06-2018 | 10:42

@Jan, inschrijven voor meerdere personen kan vanaf 2 juli op deze site. Groet, Renske

Foto van volger

Rww

20-06-2018 | 10:11

@Jan Dudok van Heel pak uw bril eens?

Foto van volger

Jan Dudok van Heel

19-06-2018 | 21:04

Ik heb mijn kleinkinderen veel over de bouw verteld en dus willen ze graag mee. Voor hoeveel personen kan ik inschrijven?

Bij voorbaat dank voor de reactie, met vriendelijke groet

Jan

Foto van volger

Marlo, Metro en Tram

16-06-2018 | 13:40

@Ceyhun De metro’s van de Noord/ZuidLijn zijn 21 juli tussen 14.00 en 21.00 uur gratis. Een OV-chipkaart is dan niet nodig. Wil je met de bus, tram of andere metrolijnen dan heb je natuurlijk wel een OV-pas nodig.

Foto van volger

Ceyhun

16-06-2018 | 11:11

Hallo als ik 21 juli opening moet ik OV chipkaart nodig????? ik ga misschien naar vriend bezoeken.

Foto van volger

Corrie

14-06-2018 | 20:09

Ik ben er bij 

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

13-06-2018 | 08:06

@Fabian, dat kan hier op de site vanaf 2 juli. Groet, Renske

Foto van volger

Koen

12-06-2018 | 22:58

@Fabian, dat staat letterlijk in de tekst.

Foto van volger

Fabian

12-06-2018 | 22:44

Waar kan ik me inschrijven 

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

12-06-2018 | 14:00

@Fieny, tot 21 juli dan! Vergeet u zich niet nog even in te schrijven op 2 juli? Groet, Renske

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

12-06-2018 | 13:51

@Rosalinde, inschrijven kan vanaf 2 juli. Groet en tot zien, Renske

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

12-06-2018 | 13:50

@Florinda en Maarten, de cijfers kloppen inderdaad. Om exact te zijn: Van de 123.198 kiezers waren er 79.861 tegen en 42.961 voor aanleg. Maar voor een succesvol referendum moet het aantal nee-stemmers groter zijn dan de helft plus één van het aantal stem¬ers bij de laatste gemeenteraadsverkiezing. Er zouden dan 154.935 tegenstemmers moeten zijn. Groet, Renske

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

12-06-2018 | 13:43

@Salsa te Gusta, we nemen binnenkort contact met u op! Groet, Renske

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

12-06-2018 | 13:43

@Lida, u kunt zich vanaf 2 juli inschrijven. Tot 21 juli! Groet, Renske

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

12-06-2018 | 13:38

@Appereo, iedereen krijgt deze kaart vanaf 19 juni gratis in de brievenbus. Groet, Renske

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

12-06-2018 | 13:25

@Wim, u kunt zich inschrijven vanaf 2 juli. Tot dan! Groet, Renske

Foto van volger

Duco Vaillant, Metro en Tram

12-06-2018 | 11:46

@Appareo
Vanaf 19 juni verstuurt GVB huis-aan-huisbladen in heel Amsterdam. Hier zit ook een kaart in het midden die er makkelijk uit te halen is om bijvoorbeeld op te hangen op een prikbord.

Foto van volger

Duco Vaillant, Metro en Tram

11-06-2018 | 22:37

@Appareo
Ik zag in uw reactie dat u de onderstaande reactie van mijn collega Esther al had gelezen. Ik zet haar antwoord ook even onder de andere artikelen waar u deze vraag heeft gesteld.


@Appareo
Ik hoorde van mijn collega bij GVB dat er inderdaad op Noord een ‘AH to go’ gaat komen. Verder staat er een foodcourt in de planning en wellicht nog een boeken/tijdschriftenzaak. Ook komt er op Noord een GVB servicepunt.
Op Noorderpark komt geen servicepunt noch een winkel.
Hartelijke groet,
Esther

Foto van volger

j.siemons

11-06-2018 | 13:28

goh fieny,

wat stoer van uw moeder . ik vond/vind mijzelf al zo’n hele piet met mijn 81 . geboren op de monnikendammerweg en toen de moffen in ’40 kwamen verhuisden wij naar de overkant . want oooo als de pont zou gaan uitvallen ….. 

Foto van volger

Fieny van nieuwpoort

11-06-2018 | 12:00

mijn moeder is 98 en heeft haar hele leven in Amsterdam noord gewoond. (disteldorp en blauwe zand) ze kijkt er naar uit om eindelijk eens met die metro te reizen. zonder hulp gaat dat niet lukken, dus ik ga mee.

Foto van volger

Rob

10-06-2018 | 15:21

@Rosalinde: inschrijven vanaf 2 juli staat er in het artikel……

Foto van volger

Rosalinde

10-06-2018 | 12:26

Ik kan geen link vinden, voor de inschrijven… Wasr zou ik die kunnen vinden? 

Foto van volger

Rob

10-06-2018 | 11:11

@Maarten: kijk eens op Wikipedia en dan Noordzuidlijn “referendum”. Die getallen die Florinda opgeeft kloppen. Aantal stemmers was 123.000, waarvan bijna 65% tegen was.

Alleen de opkomst drempel (154.000) werd niet gehaald, vandaar dat het referendum ongeldig was.

Foto van volger

Jan.Meeuwenberg

10-06-2018 | 10:55

@Florinda: Toch denk ik dat ze in Amsterdam over een tijdje gaan zeggen “toch wel een verbetering door die N/Z-lijn. Bepaalde knelpunten zullen toch wel opgelost kunnen worden?
Wat ik altijd jammer vind, is dat mensen die bij voorbaat ergens tegen zijn, zelden met goede alternatieven komen. Hoe had de toenemende drukte van Noord opgelost moeten worden zonder N/Z-lijn, nog meer bussen?
Ergens anders had ik het over het metro-netwerk in Rotterdam, eigenlijk is dat niet te vergelijken met de situatie in Amsterdam. In Amsterdam zijn toch echte technische hoogstandjes tot stand gekomen, zoals onder een Centraal Station door, en prachtige andere Station in het Centrum. Ook andere situaties, zoals het boren met risico’s tijdens het boren onder een veel oudere stad, met ander grondsoort misschien.
In Amsterdam zijn echt top prestaties tot stand gekomen (in al die vele jaren) Ach ja het kost wat, maar dan heb je ook wat. Wat heeft het tot nu toe in Rotterdam gekost, maar ook daar zijn nog plannen voor de toekomst.

Foto van volger

Maarten

10-06-2018 | 10:28

@Florinda: get your facts straight girl, mag ik even wat bronnen zien van die aantallen? 

Foto van volger

Florinda

10-06-2018 | 10:17

Tsja die geweldige noord/zuidlijn waar bijna 80.000 bij referendum tegen aanleg hebben gestemd en slechts 42000 voor aanleg. Dan toch nog door laten gaan, ik als noorderling sta hier nog steeds niet om te springen.

Foto van volger

Amsterdammertje

09-06-2018 | 15:01

Zijn ze net ff te laat

Foto van volger

Salsa te Gusta

09-06-2018 | 13:10

Hola! Wij zouden het leuk vinden om bij te dragen aan de feestelijkheid van de opening door een Rueda de Casino (Cubaanse Salsa) in gang te zetten op een van de stations!

Bij wie kunnen we daarover terecht?

Saludos

http://www.salsategusta.nl

Foto van volger

Lida

09-06-2018 | 09:59

@

Woon vlakbij het metro station in noord ,ga er gebruik van maken.

Wil graag 21 juli uitproberen .

Foto van volger

Appareo

08-06-2018 | 20:31

Ik heb nog geen winkels, zoals een supermarkt of boekenwinkel, gezien in de stations Noord en Noorderpark. Komen daar wel voorzieningen? En komt er ook een GVB Servicepunt in Noord? 

Foto van volger

Appareo

08-06-2018 | 14:48

Het is erg jammer dat het GVB niet eerder plattegronden van het nieuwe lijnnetwerk heeft verdeeld onder de Abonnementshouders en Verkooppunten. Nu komen deze pas eind juni. En uiteraard moet er voor betaald worden. Zou het geen service zijn als iedereen in Amsterdam en omstreken gewoon 1 zo’n plattegrond gratis in de brievenbus krijgt? Niet iedereen heeft een smartphone, tablet, pc of printer. En ik vind het niet meer dan logisch dat de gemeente en het GVB voor deze ultieme wijziging gewoon hun stinkende best doen om ook een fysieke plattegrond z.s.m. aan Amsterdammers te verdelen! Het antwoord van de GVB-klantenservice dat alles op internet te vinden is, heet afwimpelen en is geen klantenservice. Dus z.s.m. echte fysieke plattegronden van het nieuwe lijnennetwerk in de bus! of als bijlage bij de gratis gemeentekrant die iedereen krijgt! 

Foto van volger

Emiel

08-06-2018 | 14:44

Leuk om met rolstoel uit te proberen hoe dat gaat

Foto van volger

Rww

08-06-2018 | 08:38

@Wim hemker waarom is het zo verschrikkelijk moeilijk om te lezen?

Foto van volger

carmen

07-06-2018 | 15:34

@Emiel, De lijn is erg handig om sneller van Noord naar Zuid te komen, maar het is wat voorbarig om het zo maar een verbetering te noemen voor Noordelingen die bijvoorbeeld in Oost werken. In plaats van twee soorten vervoer worden dat er drie. Dat voelt in het dagelijks leven niet echt als een verbetering.

Natuurlijk is het wel een verbetering wanneer je bijvoorbeeld naar de Rai wil…

Foto van volger

Wim hemker

07-06-2018 | 15:16

Met drie personen.

Loek en rietje van raay.

96 jaar en 88 jaar.

Ik begeleid ze .vanaf statiin Rai.

Foto van volger

ReindeR Rustema

07-06-2018 | 10:10

Inderdaad, laten openen door Norma Alberg, die in 1977 Beatrix reed, gereden door iemand van de huidige generatie.

https://wijnemenjemee.nl/nieuws/op-stap-met-de-eerste-metrobestuurder-van-amsterdam

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

07-06-2018 | 08:02

@G. Terhaag, ja, dat kan! Groet, Renske

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

07-06-2018 | 07:53

@Peter, de inschrijving is ook nodig omdat op deze dag, vanwege het gratis rijden, de poortjes openstaan die registreren hoe druk het is in de stations. Met Koningsdag is het natuurlijk ook heel druk, maar dan zijn de poortjes met kaart te openen. Bij te grote drukte kan de verkeersleiding dit zien door de software in de poortjes en besluiten om de stations tijdelijk af te sluiten. Groet, Renske

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

07-06-2018 | 07:48

@Peter, we nemen uw suggesties mee 🙂 Het zou inderdaad de ultieme stresstest zijn, maar liever geen stress. Groet, Renske

Foto van volger

Renske van Bers, Metro en Tram

07-06-2018 | 07:40

@Eres, helaas gaat het niet zo snel. In dit artikel vindt u het laatste nieuws.

121